Google Shopping: a vizuális reklám sikere
Posted by: Attila | Posted on: január 10, 2023A Google Shopping-on indított kampányok fő kritériuma, hogy a reklám vizuálisan jelenjen meg a vásárlók előtt. Mivel tartalmazza a szükséges információkat, nagyobb lehetőség van arra, hogy aki rákattint, az vásárolni fog. Miért sikeres a Google Shopping stratégiája és milyen hirdetéseknél működik?
Először, válaszoljuk a kérdés második felét. A kampányok központjában elsősorban termékek állnak, nem pedig szolgáltatások. Éppen ezért, amikor egy felhasználó böngészés közben rátalál egy vizuális hirdetésre, azonnal információt kaphat a termékről, így amikor rákattint, már van egy kialakult képe arról, hogy mire számíthat. A Google Shopping emiatt először a termék adatait kéri, majd egy képet az áruról, így készít egy vizuális hirdetést.
Miért sikeres a vizuális reklám? Mert az emberek az 5 érzékszervük közül leginkább a látásukra hagyatkoznak vásárláskor. Az információk 80 %-át vizuális érzékelés útján gyűjtjük be, ezt használja fel a Google Shopping. Valójában, a hirdetés megtekintésével pusztán egy tényezőt nem fogunk tudni megismeri: hogy kézben fogva milyen a termék. Ezen kívül, a kép, a leírás és a hirdetés megjelenése minden információt megad nekünk az áruról. Az első benyomást, akár online, akár offline, mindig látás útján szerezzük. Ezen felül, a Google Shopping-kampányokat segíti még a böngésző által begyűjtött adatok, hogy a termék reklámja személyre szabottan elérje a potenciális vásárlókat.